Žaliojoje savaitėje Vokietijos Federacinės Respublikos žemės ūkio ministras Cemas Özdemiras (Cem Özdemir) patvirtino, kad artimiausiu metu neplanuoja leisti perdirbti į biokurą daugiau grūdų. Žemės ūkio technikos pramonės ekspertai situaciją vertina kitaip. Pasak jų, dyzeliniai degalai, ypač biodyzelinas, ir toliau bus reikalingi žemės ūkyje.

Žaliojoje savaitėje Vokietijos žemės ūkio ministras Cemas Özdemiras (Cem Özdemir) patvirtino savo planą toliau mažinti kukurūzų, rapsų ir grūdų perdirbimą į biodyzeliną ir per 2023 metus jį visiškai nutraukti. Tačiau žemės ūkio technikos ekspertai ir didžiųjų žemės ūkio technikos gamintojų atstovai artimoje ateityje nemato alternatyvos įprastiniams dyzeliniams degalams.

Žemės ūkio technikos sektoriaus atstovai kritiški

Tačiau žemės ūkio technikos gamintojų atstovai situaciją vertina kitaip. Platformoje “Atsinaujinančioji varomoji energija žemės ūkyje ir miškininkystėje” pabrėžta, kad biodegalai žemės ūkio mašinose bus naudojami dar ilgai. “Tvarūs biodegalai, tokie kaip augalinis aliejus ar biodyzelinas, yra vienintelis būdas artimiausiu metu, per šį ir kitą dešimtmetį, gerokai sumažinti CO2 emisiją iš mobiliųjų žemės ūkio mašinų, padidinti žemės ūkio atsparumą krizėms per nepriklausomybę nuo iškastinio kuro ir kartu pagerinti vertės kūrimą kaimo vietovėse”, – sakė koncerno “John Deere” vadybininkas prof. dr. Pėteris Pickelis (Peter Pickel). Viena iš priežasčių – galios koncenracija, kurią “artimiausiu laiku” bus galima pasiekti tik naudojant dyzeliną ir panašų skystąjį bei dujinį kurą.

Elektrinė pavara: didžiausias iššūkis tebėra nuotolis ir svoris

Žemės ūkio technikos gamintojo “Claas” atstovas Patrickas Ahlbrandas (Patrick Ahlbrand) taip pat mano, kad artimiausiu metu mašinos su alternatyviomis pavaromis nepakeis dyzelinu varomos technikos. “Didžiausias iššūkis, susijęs su alternatyviomis pavarų koncepcijomis, vis dar yra reikiamo nuvažiavimo atstumo užtikrinimas, esant praktikoje tinkamam mašinos svoriui ir gabaritams“. Kol kas elektra ir vandeniliu varomos mašinos gali būti naudojamos tik palyginti lengviems darbams atlikti.

Reikalingas aiškus planas dėl alternatyvių degalų

Dr. Tobiasas Ehrhardas (Tobias Ehrhard), Vokietijos mašinų ir prietaisų gamintojų sąjungos (VDMA) Žemės ūkio skyriaus komercijos direktorius, taip pat mano, kad biokuras yra pagrindinis ateities energijos rūšių derinio elementas. Todėl jis, remdamasis diskusija su žemės ūkio minisru, paragino parengti “aiškų planą dėl alternatyviųjų degalų žemės ūkyje ir už jo ribų”.

Dyzelino atsisakymas – tik laiko klausimas

Nepaisant asociacijų protestų, laipsniškas biodyzelino atsisakymas stumiamas politiškai. Ta pačia kryptimi juda ir gamintojai tobulindami techniką. Firmos „Fendt“ vadovas Christophas Grioblinghoffas (Christoph Gröblinghoff) neseniai portalui südkurier.de pabrėžė, kad jie “inensyviai” dirba ties alternatyvomis. Jis tvirtai tiki, kad “nuo 2030 m. rinkai pateiksime vandeniliu varomus traktorius, kurie bus ne tik praktiški, bet ir įperkami.

Dr. Remigijus Zinkevičius, ŽŪDC

Žemės ūkio technikos ekspertai sutaria, kad alternatyvos dyzelinui kol kas nematyti